Echipa: Mag. Barbara Stadler

Formatoare si supervizoare

in cadrul singurului program formativ de psihoterapie,

metoda Gestalt terapie integrativa, desfasurat in Romania

 

Sustine cursurile:

  1. Concepte dinamice în cuplu și intervenții – prima parte

Lucrul la prim-plan: de la problemă în cuplu la iubirea aprofundată

„Nu ești așa cum te vreau eu …“

Informarea cu privire la concepte de bază ale terapiei Gestalt integrative, teoretice, și din perspectiva terapiei de cuplu, pentru a le transforma în aspecte utile în ceea ce privește fenomenele de contratransfer și succesul terapiei.

Conținut, scopuri: Motivele care ne mișcă și care își exercită influența asupra relației de cuplu ne sunt în parte necunoscute. În prezentare și discuție se arată de ce cuplurile ajung în situații de criză și de luptă de putere, și cum poate fi stimulată reîntoarcerea relației pe o cale care să o transforme într-o relație satisfăcătoare.

Seminarul este construit pe baza unor pasaje selectate din literatura de specialitate adecvată, din domeniul terapiei integrative Gestalt, a terapiei didactice și terapiei de cuplu.

Aspecte de interes: fenomene ale alegerii inconștiente a partenerului, atitudinea psihoterapeutică de bază în cazul problemelor de cuplu în terapia individuală și terapia de cuplu, lucrul la propriiel aspecte ale dianmicii cuplului, aspecte proprii de care ne dezicem și pe care nu le acceptăm, referiri la psihologia dezvoltării, lucrul cu scaunul gol, acceptarea, criterii ale rugăminții și modificării comportamentului, condiții ale unei relații de cuplu reușite.

Metode: Prezentare, experiment, demonstrație, discuție liberă / reflecție, material de curs, bibliografie – terapie Gestalt integrativă, teorie didactică, aspecte ale terapiei relației.

  1. Concepte dinamice în cuplu și intervenții – partea a 2-a

Lucrul la planul secund: modificare introiecțiunilor relației de cuplu părintești

„Ești precum mama ta, precum tatăl tău, precum bunicul …“

Informare cu privire la seria de intervenții integrative Gestalt terapeutice conform lui Anne Teachwort, pentru a le putea face utile pentru transformări

Conținut / scopuri: În acele puncte unde se repetă lupta pentru putere se vor analiza modele interiorizate de relație în cuplu printr-o extensie a lucrului cu scaunul gol: demonstrații ale intervențiilor prin terapia Gestalt integrativă pentru prelucrarea problemelor dintre părinți, pentru a conștientiza modelele interiorizate de relație în cuplu și pentru a le face putea folosi pentru schimbare acestor modele.

Această serie intervențională prin terapie Gestalt intergrativă este foarte valoroasă, deoarece își deplasează punctul de interes de la copiii răniți din trecut spre adultul de azi, care privește aspectele pozitive și cele care au provocat suferință ale comportamentului părinților, cu toată experiența sa relațională. – Noi nu facem asta pentru a-i judeca pe părinți, ci pentru a ne putea pune mai bine în acea situație, unde chiar putem schimba analogiile cu comportamentul relațional al părinților pe care le regpsim în noi -chiar fără să vrem acest lucru.

Este vorba despre acele situații dificile, când parterenul sau partenera noastră ne spune: „Ești precum mama ta, precum tatăl tău, precum bunicul …“

Scopul este cunoașterea și discutarea aplicării seriei de intervenții.

Aspecte de interes: anamneză, schemă fenomenologic, lucrul cu trei scaune, utilizarea în diverse setting-uri (terapie de cuplu, terapie individuală și de grup).

 

Alte detalii:

  • Magistra in Psyhology (1997);
  • lector la Universitatea Dunarii din Krems, 2008-prezent;
  • lector la Pro Menta Viena, 2008-prezent;
  • formari continue de specializare in somnul copiilor, relaxare, prevenirea Burnout-ului
  • 12 ani de experienta ca psihoterapeut.

AICI gasesti informatii despre formarea in psihoterapie, metoda gestalt terapie integrativa.